Dagens ridpass

 

Idag red jag Gina på fältet. Hon hade mycket överskottsenergi men hon lyssnade hyfsat bra ändå.
Jag red inte så länge, och Gina blev väldigt spänd när en häst gick förbi på vägen brevid fältet, så mot slutet gick det inte lika bra som i början av ridpasset, men det är sånt man får ta när man låter henne stå för mycket.
Det går fortfarande inte att sitta upp på henne utan att bråka lite först, Jag har ju börjat vänja mig vid att det inte bara är att sitta upp och rida iväg med henne, utan att man först måste lungna ner henne lite. Hon blir väldigt nervös när jag närmar mig sadeln och försöker backa iväg från mig, jag vet inte riktigt varför. Hennes förra ägare sa att hon hade/har sadeltvång så det kan ju vara en anledning, men jag vet inte om dom hade problem med att komma upp på henne.
Idag hade hon ju som sagt mycket överskottsenergi och höll nästan på att gå över mig när jag skulle sitta upp, men efter att jag sa till på skarpen ston hon still och jag kunde sitta upp :D
Mikaela

Idag red jag Gina på fältet. Hon hade mycket överskottsenergi men hon lyssnade hyfsat bra ändå.

 

Jag red inte så länge, och Gina blev väldigt spänd när en häst gick förbi på vägen brevid fältet, så mot slutet gick det inte lika bra som i början av ridpasset, men det är sånt man får ta när man låter henne stå för mycket.

Det går fortfarande inte att sitta upp på henne utan att bråka lite först, Jag har ju börjat vänja mig vid att det inte bara är att sitta upp och rida iväg med henne, utan att man först måste lungna ner henne lite. Hon blir väldigt nervös när jag närmar mig sadeln och försöker backa iväg från mig, jag vet inte riktigt varför. Hennes förra ägare sa att hon hade/har sadeltvång så det kan ju vara en anledning, men jag vet inte om dom hade problem med att komma upp på henne.

 

Idag hade hon ju som sagt mycket överskottsenergi och höll nästan på att gå över mig när jag skulle sitta upp, men efter att jag sa till på skarpen så stog hon still och jag kunde sitta upp :D

 

Mikaela

 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0