Ridpass

Idag Red jag ut barbacka på pelhambettetet. Hon var lugn och fin under hela ridturen, Tränade lite öpna längs en plogad väg, vilket gick bra, men red som sagt med pelhambett vilket jag verkligen inte gillar, det har blivigt för skarpt för Gina nu när hon börjar lyssna.

I söndags red jag i ridhuset, Gina var sjukt fin och superlydig :D Red mycket lösgörande i början, och tränade sen lite på skolorna, hon har blivit superfin och lyssnar jättefint på förhållande hjälperna nu, när man rider behöver man knapt gära någonting, känns typ som att åka iställer för att rida, men det är fortfarande lite hetsigt när vi hoppar men det ska nog också lösa sig :D

I lördags red jag på fältet, Gina var fin även då, inte lika spänd som dagen innan, och lyssnade därmed mycket bättre på mig, men hon gillade inte riktigt att arbeta i snön och tog väldigt små steg.
Mikaela
Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0